minblandning

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Byggskola del 1

Av minblandning - 23 januari 2013 17:49

Så, nu ska jag börja med en liten byggskola. Har lovat att göra lite reccensioner, jag vet, de kommer...


Men byggskola del 1 nu! (:


Ja, del 1 går ut på att bygga en cool borg! Man behöver inga exakta mått, bara som man vill lite! (:


       

Till en början ska du bygga grunden. Sen får du bygga så att det är 2 våningar/fler på tornen, annars är det ju inte torn!    Det behöver inte vara så komplicerat! Med de sista detaljerna blir det snyggt ändå!

  '

Sen måste det ju vara tak, ska det vara en borg kan ju stenplattor passa!

 

Sen ville jag ha en liten fontän i mitten  för att piffa till det lite extra!

 

Man sätter på en passande stråle och voila! En elegant fontän!

 

Glöm inte tornen! De måste också ta stenplattor (om du nu har det...). Problemet när hela formen inte är rak är att stenplattorna kommer gå utanför, vilket jag INTE tycker blir snyggt, så på de diagonala (ej raka) sidorna ska du sätta en våning högre, då blir plattorna sen i passande form. Glöm inte att ta bort dessa sen!

 

Sen kan du sätta staket eller vad du nu vill där! Du kan senare när du jobbar på inredningen göra en trappa upp hit.

 

Fixa väggar! Jag ville ha ett ispalats typ så då blir det i ljusblått, det är upp till dig att välja till din! (:

 

Sen får du jätte mycket yta som du kan använda! (:


Hoppas det fick igång dina idéer lite, du får härma, eller kopiera, eller strunta i att bry dig om denna.


Vill ni ha fler sådana?


//Me


 
 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

23 januari 2013 21:54

Fint, det skulle vara kul med fler bygg-skolor.

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

minblandning

24 januari 2013 19:36

Tack! (:

 
Alexandra

Alexandra

25 januari 2013 18:52

Att skriva att man gillar min byggskola betyder inte att man får lov att kopiera den

http://sims-zebran.bloggplatsen.se

minblandning

26 januari 2013 10:46

Du är inte den ända som har byggskola, jag har sett minst 3 st som har det.

Sen tar jag ju inte de byggtipsen du har heller, jag tar andra...

Alla härmar, jag vet, det kan vara störigt, men det finns inte så mkt om Sims man kan blogga om. Det blir att man härmar ibland, så är det bara...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minblandning - 4 juni 2013 19:18


Onödigt inlägg egentligen...       //Me

Av minblandning - 31 maj 2013 16:22

Kolla bara på ärmarna, det andra blev rätt misslyckat... o.o Förlåt att det står Canson igenom, använde bara det blocket som underlag... //Me...

Av minblandning - 31 maj 2013 15:33

Tänkte bara visa en kanin jag gjorde på slöjden... Fick ta hem lite för att tova hemma eftersom det var sista lektionen innan skolavslutningen, konstigt, för första gången längtar jag inte alls till skolavslutningen... Vill inte att du sluta Sara, ko...

Av minblandning - 24 maj 2013 15:56

Hej, jag tänkte informera er om en sak; jag har skapat en ny blogg.   Gud vad proffesionell jag lät. :D Men jag har gjort en ny blogg, det innebär inte att jag slutar med denna, den nya handlar bara om att skriva noveller och sånt (somsagt, kan...

Presentation


Hej, här är en blogg om lite allt möjligt, Sims 3, MSP, pyssel och annat... Välkommen in!

Regler!

 

 

Okej, jag gillar INTE när ni gör reklam. Jag kollar INTE in på din blogg om du gör reklam här!

 

Skriv en kommentar till inlägget och skriv in din bloggadress, DÅ kollar jag din blogg...

 

Kändes synd att min aldra första kommentar var reklam... -.-

 

Elaka kommentarer är INTE tillåtet.

 

Tack för att du följer reglerna!

 

//Me

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du om bloggen? (om du kollar in för första gången kanske du inte ska svara?)
 Jätte bra!
 Bra, blandat och så.
 Bra men för dålig uppdatering.
 Dålig.
 Jag ska nog gå till en annan blogg nu...

Mina Sims spel

Det står i den ordningen jag har fått/köpt dem. Snart kommer det fler för jag fyller år i februari!!!

 

Jag har nu SimCity 3000 (innan Sims kom), The Sims Double Deluxe (1:an), Sims 3, Sims 3 Kvällsnöjen, Sims 3 Destination Världen, Sims 3 Övernaturligt, Sims 3 Årstider.

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards